ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ λαϊκού αγώνα δρό?ου ?ε την ονο?ασία 3ος ?ρό?ος 21 Μαθητών

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ Προκήρυξη λαϊκού αγώνα δρό?ου ?ε την ονο?ασία 3ος ?ρό?ος 21 Μαθητών

Ο Λαογραφικός Σύλλογος Ντόπιων Μακροχωρίου και Περιχώρων σε συνεργασία ?ε το Αθλητικό τ?ή?α του Κ.Α.Π.Α. ?ή?ου Βέροιας και την τεχνική υποστήριξη του τ?ή?ατος στίβου του Φιλίππου Βεροίας και του Συλλόγου ?ρο?έων Βεροίας προκηρύσσει, την Κυριακή 15 Απριλίου 2018 τον λαϊκό αγώνα «3ος ?ΡΟΜΟΣ 21 ΜΑΘΗΤ?Ν», που περιλα?βάνει τις παρακάτω κατηγορίες: 1. 7.700 ?. ηλικίας 16 ετών και άνω 2. 3.000 ?. αγώνας Περιπατητικός ?ρό?ος Υγείας ηλικίας 16 ετών και άνω. 3. 2.000 ?. αγώνας Γυ?νασίων, 5. Αγώνας ΑΜΕΑ 250 ?.

Πληροφορίες  εδώ Προκήρυξη 3ου ΔΡΟΜΟΥ 21 ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙ ΒΕΡΟΙΑΣ για 15 04 2018 (2)

Μήνυμα ΥΠΠΕΘ για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου

Την 25η Μαρτίου γιορτάζουμε την επέτειο της ελληνικής επανάστασης που σήμανε τη γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας. Το μεγάλο αυτό ιστορικό γεγονός, που οδήγησε στην ανεξαρτησία του λαού μας, υπήρξε ταυτόχρονα και ένα συγκλονιστικό ευρωπαϊκό γεγονός, που έφερε στο προσκήνιο το αίτημα για ελευθερία και αυτοδιάθεση των λαών σε μια εποχή όπου στην Ευρώπη και στον κόσμο κυριαρχούσαν απολυταρχικά καθεστώτα, όπως η Οθωμανική αυτοκρατορία.

Το σχολείο είναι ένας κατεξοχήν χώρος εορτασμού αυτής της ημέρας, όχι μόνο γιατί το σχολείο οφείλει να διδάσκει στους μελλοντικούς πολίτες τέτοιας κομβικής σημασίας ιστορικά γεγονότα, αλλά και για έναν ακόμα λόγο που δεν πρέπει να ξεχνάμε: τα σχολεία που λειτούργησαν οι δάσκαλοι του νεοελληνικού διαφωτισμού και η παιδευτική τους επιρροή έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των συνθηκών που οδήγησαν στην επανάσταση. Τα σχολεία αυτά μεταλαμπάδευσαν τις ιδέες της ελευθερίας και της ισότητας, δίνοντας τον προσανατολισμό και το περιεχόμενο των οραμάτων βάσει των οποίων συγκροτήθηκε η εθνική μας συλλογικότητα.

Η εθνική επέτειος της 25ης Μαρτίου, λοιπόν, αποτελεί την ιδανική ευκαιρία για να αναλογιστούμε ότι παιδεία και ελευθερία πηγαίνουν χέρι χέρι και ότι η εκπαίδευση παραμένει κεντρικός άξονας της χειραφέτησης και της κοινωνικής προόδου, όπως υπήρξε τους δύο αιώνες της ελληνικής ανεξαρτησίας. Η εκπαίδευση εξακολουθεί να είναι καθοριστικός παράγοντας για τη χάραξη του δρόμου που οδηγεί στη συνεχή ανανέωση της κοινωνίας μας.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Χελιδονίσματα

Την Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2018,  επίσημη πρώτη μέρα της Άνοιξης,  οι μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας, συνοδεία των εκπαιδευτικών τους Καλτσά Ελένης και Πουρσαλίδου Κυριακής ανήγγειλαν το ερχομό της άνοιξης.

Σύμφωνα με το  πανάρχαιο έθιμο, οι μαθητές κρατώντας το ομοίωμα της χελιδόνας και φορώντας λουλουδένια στεφάνια, τριγύρισαν την περιοχή του προμηθέα, αναγγέλλοντας στους κάτοικους της περιοχής, τον ερχομό της Άνοιξης. Ξεκίνησαν τραγουδώντας την «Χελιδόνα» από το χώρο του συγκροτήματος του σχολείου επισκεπτόμενοι αρχικά το 8ο Νηπιαγωγείο Βέροιας, το Ειδικό Σχολείο Βέροιας.  Στην συνέχεια πήγαν στο 2ο Γυμνάσιο Βέροιας και την ευρύτερη περιοχή του Προμηθέα. Παντού τους υποδέχθηκαν  με χαρά και τους πρόσφεραν συμβολικά κεράσματα.

Λίγα Λόγια έθιμο

Τα χελιδονίσματα είναι ένα πανάρχαιο έθιμο, που διατηρείται ζωντανό μέχρι σήμερα από τους μικρούς μαθητές των σχολείων. Οι Λαογράφοι τα συνδέουν με τα Αρχαία χελιδονίσματα. Το τραγούδι, μάλιστα, ξεκινάει με τον ίδιο στίχο: «Ήρθε ήρθε χελιδόνα ή Χελιδόνα έρχεται»

Το έθιμο πέρασε στους Βυζαντινούς χρόνους, διασώθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, όπως περιγράφει Το πρωί της 1ης Μαρτίου ή της 21ης Μαρτίου μία και είναι η επίσημη πρώτη της Άνοιξης

Την ημέρα αυτή τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια),κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα της χελιδόνας πλημμυρίζουν τους δρόμους τραγουδώντας τη χελιδόνα «

Ήδη από την αρχαιότητα τα παιδιά γιόρταζαν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό των χελιδονιών με τα «χελιδονίσματα». Κρατώντας το ομοίωμα ενός χελιδονιού, τριγυρνούσαν στην πόλη και τραγουδώντας τη «χελιδόνα», ζητούσαν φιλέματα. Το έθιμο της «χελιδόνας» συνεχίζεται σε πολλές περιοχές τη Ελλάδας.

IMG_20180321_083610 IMG_20180321_092037 IMG_20180321_091928 IMG_20180321_091923

Μήνυμα για την Γιορτή της 25ης Μαρτίου

Από την ημέρα που ο ελληνικός λαός αποφάσισε να εξεγερθεί και να επαναστατήσει εναντίον των καταπιεστών του πέρασαν 197 χρόνια. Η 25η Μαρτίου του 1821 αποτελεί το πιο σημαντικό ιστορικό γεγονός στη νεότερη πορεία του ελληνικού έθνους και κατέδειξε το πραγματικό μεγαλείο ενός ολόκληρου λαού, ο οποίος έλαβε την οριστική και αμετάκλητη απόφαση να διεκδικήσει, να απαιτήσει και να κερδίσει την ελευθερία του έναντι οποιουδήποτε κόστους και θυσίας, ακόμα και αν αυτό το κόστος αφορούσε τον θάνατο πολλών.  Όταν οι λαοί παίρνουν στα χέρια τους την υπόθεση του μέλλοντος τους ακόμη και απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους, αν έχουν το δίκιο με το μέρος τους, πρέπει να έχουν την αυτοπεποίθηση ότι θα κερδίσουν. Με βαθειά πίστη, βαπτισμένοι σε ιδανικά και αρετές που τους όπλιζαν με περίσσιο θάρρος και ακατάλυτη αποφασιστικότητα, οι Έλληνες, αν και λίγοι και ανίσχυροι σε σύγκριση με τους πανίσχυρους Τούρκους δυνάστες, ύψωσαν  το λάβαρο της επανάστασης, σε πείσμα όλων των προειδοποιήσεων και συστάσεων από τα μεγάλα Ευρωπαϊκά κράτη για να παραμείνουν φρόνιμοι και υποτελείς στους Σουλτάνους.  Ο μεγάλος ξεσηκωμός του 1821 δεν αποτελούσε τυχαίο γεγονός? ήταν το ξέσπασμα ενός λαού που εμπνεύσθηκε, διεγέρθηκε και κινητοποιήθηκε από τους Έλληνες διαφωτιστές, τους δασκάλους του Γένους, τον Ρήγα Βελεστινλή, τον Αδαμάντιο Κοραή, τους Φιλικούς και πολυάριθμους άλλους φωτισμένους Έλληνες. Αυτοί οι άνθρωποι του φωτός θέρμαναν την ψυχή των σκλαβωμένων Ελλήνων και την μπόλιασαν με το φιλελεύθερο ευρωπαϊκό πνεύμα εκείνης της εποχής και τα μηνύματα της γαλλικής επανάστασης για ελευθερία, ισότητα και αδερφοσύνη.

Αναμφίβολα η 25η Μαρτίου 1821 δεν ήταν μόνο μια ηρωική στιγμή? ήταν, σε μεγάλο βαθμό, αποτέλεσμα ενός άλλου, σημαντικού αγώνα που προηγήθηκε για αιώνες και στηρίχθηκε πάνω από όλα στην Παιδεία. Γιατί ήταν μέγας αγώνας για το υπόδουλο Έθνος να διατηρήσει τη Γλώσσα, τις παραδόσεις του, την Εθνική του συνείδηση, τη Θρησκεία του. Η διαχρονικότητα αυτού του μηνύματος είναι περισσότερο από πρόδηλη και στις μέρες μας, καθώς στους δύσκολους καιρούς που διάγουμε, μετά από πολυετή οικονομική κρίση, η παιδεία και οι φορείς της  μπορούν και πρέπει, μέσα από τη γνώση, την εκπαίδευση και την έρευνα, με εξωστρέφεια, καθώς και με το κοινωνικό έργο τους, να προσφέρουν τα κατάλληλα ερείσματα στο έθνος.

Σήμερα, καλούμαστε να αναμετρηθούμε με την ιστορία για ακόμη μια φορά και να εξέλθουμε νικητές. Μπροστά μας βρίσκονται προκλήσεις σε εθνικό, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, προκλήσεις που θέτουν σε απειλή το μέλλον των παιδιών μας. Καθήκον όλων μας είναι να δώσουμε έναν ακόμη πεισματικό και ανυποχώρητο αγώνα, ενωμένοι, με πίστη στις δικές μας δυνάμεις. Το παράδειγμα των ηρώων του Ελληνισμού πρέπει να φωτίσει σαν φάρος τις προσπάθειες μας.

 

Ο Περιφερειακός  Διευθυντής

Α/θμιας & Β/θμιας  Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης και κατά του Ρατσισμού

«Ήδη, σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να ‘ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του.» Οδυσσέας Ελύτης

Με ποιο διαφορετικό τρόπο θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε  τη σημερινή ημέρα στη Ποίηση και στον αγώνα κατά του Ρατσισμού;  Καταθέτοντας μερικούς στίχους Ποιητών εμπνευσμένους από τον αγώνα κατά του ρατσισμού που στις ημέρες μας δυστυχώς είναι πιο απαραίτητος από ποτέ. Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση τον επανέφερε ως εφιάλτη. Η Ποίηση είναι εκπληκτική. Και δεν εννοούμε την Ποίηση με τη μεταφορική της σημασία αλλά την πραγματική, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στα γεγονότα. Αυτή τη μέρα λοιπόν αξίζει να κινητοποιηθούμε με πολλούς τρόπους για όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Με τη μοναδική πέννα των Ποιητών που ξέρει να μαστιγώνει τη ψυχή και όχι το σώμα, που ξέρει να προλαβαίνει το κακό που έρχεται στην κοινωνία και που ζει και μιλά μέσα από τους στίχους για τη χειρότερη εκδοχή του αποκλεισμού που δεν γνωρίζει σύνορα. Γιατί ο Ποιητής είναι Πολίτης του κόσμου και πιάνει τον σφυγμό μεταλλάσσοντάς τον σε κραυγή που μόνο αυτός ξέρει να χειριστεί. Ξέρει να μαστιγώνει τον κάθε είδους ρατσισμό που άνοιξε τις πόρτες στα στρατόπεδα του Νταχάου, του Άουσβιτς,  ακόμη και στους σπαραγμούς του εμφυλίου πολέμου που ακόμη δεν λένε να σταματήσουν σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας. Ο ρατσισμός και η διάθεση αποκλεισμού του όποιου άλλου έχει στοιχειώσει κυρίως στις πιο μικρές αυτονόητες καθημερινές συμπεριφορές απέναντι στους διαφορετικούς ανθρώπους.  Εκεί είναι που δοκιμάζεται καθημερινά η ανεκτικότητα και η πραγματική ανοχή και αντοχή μας. Εκεί, οι σύγχρονοι Ποιητές έχουν ηθικό χρέος να πάρουν τη σκυτάλη από τους παλαιότερους και να «προστατεύσουν» τους πολίτες. Να τους μάθουν ότι για τη σημερινή κατάσταση που ζουν  δεν φταίει ο διπλανός τους που ήρθε να ζητήσει ασφάλεια κι ένα κομμάτι ψωμί, που ζητά πολιτικό άσυλο ως κυνηγημένος από τη πατρίδα του. Γιατί λησμονούμε φαίνεται  ότι κάποτε και εμείς  και οι οικογένειές μας βρεθήκαμε   κυνηγημένοι σε μια άλλη πατρίδα. Η Ποίηση, στη χώρα που γεννήθηκε δυστυχώς δεν έχει ακόμη τη θέση που της αξίζει. Δεν έχει ανέβει στο βάθρο των αναγνωστών ενώ την ίδια ώρα οι ξένοι έχουν στη πρώτη θέση τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Καββαδία. Στη χώρα μας δυστυχώς καταλαμβάνει την τελευταία θέση των προτιμήσεων των αναγνωστών.  Πώς αλήθεια θα πάρει όμως τη θέση της η Ποίηση στο κόσμο του γρήγορου, υλικού, εύκολου πλουτισμού και ορθολογικού τρόπου σκέψης; Η Ποίηση που μιλά πέρα από τις λέξεις αλλά με λέξεις, πέρα από τη μαθηματική της γραμματικής και της λογικής σκέψης αλλά μέσα από αυτή. Είναι αυτή που σου δίνει την ελευθερία να τα χειριστείς όλα αυτά στη μορφή που πραγματικά πρέπει να έχουν τα πράγματα. Που μιλά με τις εικόνες, με τη φαντασία μας, με τη ψυχή και το ασυνείδητό μας. Ποίηση μπορεί να υπάρχει πέρα από ένα χαρτί με λέξεις, μπορεί να υπάρχει στον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, στον τρόπο που δημιουργούμε τη ζωή μας.  Εμείς οι Έλληνες, που στη χώρα μας είδαν το πρώτο φως ο Όμηρος και η ερωτική Σαπφώ, στην χώρα που γέννησε τον Γιάννη Ρίτσο, τον Γεώργιο Σεφέρη, τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Κώστα Βάρναλη, τον Κωστή Παλαμά, το Μάνο Ελευθερίου, το  Νίκο Καζαντζάκη, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και άλλους πολλούς αναρίθμητους ποιητές και στιχουργούς, επώνυμους και ανώνυμους, πάντα μπορούμε, γνωρίζουμε, αρκεί να θέλουμε να βρίσκουμε εξόδους από τη βαθιά κρίση που μας δημιούργησαν οι  δυνατοί του κόσμου. Για την Ποίηση λοιπόν, που δίνει πνοή και για τον ρατσισμό θα πρέπει να εκφράσουμε την ανάγκη μας για συλλογικότητα και αλλαγές στη ζωή μας με μία ποιητική διαμαρτυρία. Θα πρέπει να εκφραστούμε διαμαρτυρόμενοι στις πλατείες και να διαβαστούν ποιήματα δίνοντας παλμό, ορμή και συγκίνηση. Θα πρέπει να βγάλουμε την κραυγή εκείνη ενάντια στον ρατσισμό και την κακομεταχείριση. Να ελευθερωθούμε. Είναι πλέον αναγκαίο να βγει ο κόσμος στους δρόμους και να διαβάσει Ελύτη, Βάρναλη, Μπρεχτ. Τότε ίσως κάποιο μήνυμα σταλεί στην Ευρώπη ότι η Ελλάδα αντιστέκεται.

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν τσιγγάνος.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν κομμουνιστής.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν Εβραίος.

Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει.»

Μ. Μπρέχτ.

Ο Περιφερειακός  Διευθυντής

Α/θμιας & Β/θμιας  Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Εορτασμός Επετείου 25ης Μαρτίου

909421_origΤην Παρασκευή 23-3-2018, θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της  επετείου της Εθνικής Εορτής της 25ης Μαρτίου. Η γιορτή θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Γυμναστηρίου του σχολείου, από 08:10 έως 9:30 την οποία μπορείτε και να παρακολουθήσετε. Με την λήξη της γιορτής οι μαθητές θα αποχωρήσουν. Το ολοήμερο την ημέρα αυτή  δεν θα λειτουργήσει.

Επίδοση βαθμολογίας Β΄ τριμήνου 2017-18

baumoi-231x300 Η βαθμολογία του Β? τριμήνου για τις τάξεις Γ, Δ, Ε  και ΣΤ΄ θα δοθεί την Πέμπτη 22-3-2018 από τις 13:15 έως 14:00. Τις  ίδιες ώρες μπορούν να προσέρχονται και οι γονείς/κηδεμόνες των τάξεων Α? & Β?, για τις οποίες δεν προβλέπεται βαθμολογική αξιολόγηση των μαθητών, προκειμένου να ενημερωθούν περιγραφικά για την επίδοση των παιδιών/κηδεμονευομένων τους.

Την ημέρα αυτή το ολοήμερο τμήμα του σχολείου θα λειτουργήσει κανονικά.

Εισαγωγή μαθητών/μαθητριών στα Πειραματικά Σχολεία και στα Πρότυπα Σχολεία σχ. έτος 2018-2019

Σας ενημερώνουμε ότι στην ιστοσελίδα της ΔΕΠΠΣ http://depps.minedu.gov.gr έχει δημοσιευθεί η ΥΑ με θέμα η Εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία για το σχολικό έτος 2018-19. Ως ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων των ενδιαφερομένων έχει ορισθεί η 30η Απριλίου 2018.

Βιωματικό Σεμινάριο

Θέλοντας να επισημάνουμε την αξία της φιλίας, της συναδελφικότητας, της αλληλεγγύης και της συνεργασίας των παιδιών, η Β τάξη συμμετείχε στο βιωματικό εργαστήρι με τίτλο «Συναισθήματα» που έγινε στο 8ο Δ.Σ Βέροιας με την υποστήριξη των δομών του «κέντρου πρόσβασης»  την Τρίτη 6 Μαρτίου 2018.

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί από τις εκπαιδευτικούς της Β τάξης , μέχρι το τέλος του έτους.

Υπεύθυνοι κοινωνικοί λειτουργοί

Γεωργιάδου Σεβαστή

Γιώργου Σοφία

 

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Μίχου Ελένη

Τσαμήτρου Αθηνά

 

 

IMG_20180307_110000 IMG_20180307_110015

 

IMG_20180307_110247 IMG_20180307_110300

 

IMG_20180307_110338

 

Δραστηριότητες μαθητών της ΣΤ΄ τάξης

Κατασκευή επιτραπέζιων παιχνιδιών από τα τμήματα γαλλικής και γερμανικής γλώσσας της Στ΄τάξης του σχολείου μας.

Οι μαθητές κατασκευάζουν έξι διαφορετικά επιτραπέζια παιχνίδια και στις δύο γλώσσες,  με στόχο την εμπέδωση του λεξιλογίου και της γραμματικής, που έχουν διδαχτεί μέχρι τώρα, καθώς και την ενασχόληση με πολιτιστικά, γεωγραφικά και ιστορικά στοιχεία των δύο χωρών.

 

FABRICATION DE JEUX-COLLAGE Cartes-photos (collage)

 

InkedIMG_20180222_121725-COLLAGE_LI IMG_20180215_123107-COLLAGEd