ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ 8ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Τμήμα Δ2 – Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βέροιας – Ειδικό Σχολείο – Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας – Εκπαιδευτική Δράση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βέροιας

Στα πλαίσια προγράμματος συνεκπαίδευσης οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου Βέροιας και της  Δ2 τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, επισκέφθηκαν την Πέμπτη, 11/4/2024 το Αρχαιολογικό Μουσείο Βέροιας και πραγματοποίησαν δράση με τίτλο «Οι Κήποι του Άδωνη» από την μουσειοπαιδαγωγό κ. Φώτω Παπαργυρούδη.

Οι μαθητές των δύο σχολείων συνεργάστηκαν άψογα, είχαν ενεργητική συμμετοχή στη δράση, με αλληλοϋποστήριξη και θετική διάθεση.

Τα οφέλη τόσο από το δημιουργικό περιεχόμενο της δράσης όσο και από τη συνύπαρξη των μαθητών τυπικής και ειδικής αγωγής ήταν να καλλιεργηθούν στους μαθητές αποδεκτές συμπεριφορές και τρόποι επικοινωνίας με ενίσχυση της φιλίας, ομαδικότητας, συνεργασίας και αποδοχής.

Οι κοινές δράσεις και εξορμήσεις στην πόλη μας συνεχίζονται…

Οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν το πρόγραμμα  είναι:

 Οικονομίδου  Έφη και Ζιακάκη Μαρία από το Ειδικό Σχολείο

 Λαζόπουλος Μέλιος από το 8ο  Δ.Σ.

Η συγγραφέας Γιωτοπούλου Αναστασία μιλάει με τους/τις μαθητές/τριες της Α΄,Β΄ και Γ΄ τάξης

Τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου, η συγγραφέας Γιωτοπούλου Αναστασία επισκέφτηκε το σχολείο μας  , μετά από πρόσκληση των εκπαιδευτικών της Α΄,Β΄ και Γ΄ τάξης και μας έφερε την άνοιξη.

Η συγγραφέας μας διάβασε τη «Λουλουδένια» της, ένα παραμύθι γεμάτο όμορφες εικόνες και ευγενικούς διαλόγους αφιερωμένο στην καλοσύνη, τη φιλία, τη φροντίδα, το νοιάξιμο και πάνω απ’ όλα στην Αγάπη που όταν μοιράζεται, τι άλλο… “Θαύματα κάνει και δίνει αμέτρητη χαρά!” 

Μέσα από παροιμίες τα παιδιά αναγνώρισαν γνωστά λουλούδια και γέμισαν μυρωδιές οι τάξεις μας.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Γιωτοπούλου.

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη δωρεά βιβλίων της συγγραφέως.

Ο συγγραφέας Δάμτσιος Γεώργιος μιλάει με τους/τις μαθητές/τριες της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης

Τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον συγγραφέα Γεώργιο Δάμτσιο. Ο Ναουσαίος συγγραφέας επικοινώνησε διαδραστικά  με τους μαθητές της  Δ΄,  Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, οι οποίοι ενθουσιασμένοι του έθεταν συνεχώς ερωτήσεις, στις οποίες τους απαντούσε με πολλή προθυμία. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά έμαθαν πολλά σχετικά με το ταξίδι της συγγραφής βιβλίων, τον χρόνο που πρέπει να αφιερώσει ένας συγγραφέας για να γράψει ένα βιβλίο, αλλά και τα οφέλη που αποκομίζει από αυτή τη δημιουργική ενασχόληση.

Έπειτα, τους παρουσίασε το παιδικό βιβλίο του με τίτλο «Φεγγαρόπετρα», από το οποίο διάβασαν ένα απόσπασμα. Μέσω της συζήτησης και της παρουσίασης του βιβλίου, έγινε μια προσπάθεια να μυηθούν οι μαθητές στη μαγεία της ανάγνωσης βιβλίων και να οδηγηθούν στη φιλαναγνωσία. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και χαρά κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης, η οποία φάνηκε να επηρεάζει θετικά τους περισσότερους από αυτούς.

Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Δάμτσιο που δέχτηκε την πρόσκλησή μας και του ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο του!

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη δωρεά βιβλίων του συγγραφέα.

Επιλογή της Β΄ Ξένης Γλώσσας σχολ. έτους 2024-25

Σας ενημερώνουμε πως για τους μαθητές της Ε΄ τάξης προβλέπεται από το ωρολόγιο πρόγραμμα η διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας για δύο (2) ώρες την εβδομάδα. Η γλώσσα αυτή είναι η γαλλική ή η γερμανική. Οι μαθητές/τριες διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά  ) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος.

Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/τριών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στην περίπτωση κατά την οποία μέχρι την 1η Οκτωβρίου του ερχόμενου σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που θα επιλεγεί, τότε με απόφαση της Διευθυντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, οι μαθητές/τριες θα διδαχτούν την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες στο επίπεδο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Για την έγκαιρη διεκπεραίωση των σχετικών υπηρεσιακών ενεργειών παρακαλούμε συμπληρώστε την υπεύθυνη δήλωση που Θα δοθεί από την σχολική μονάδα στους μαθητές/τριες και επιστρέψτε τη στο σχολείο έως την Παρασκευή   26 Απριλίου 2024.

Εισαγωγή μαθητών στα πρότυπα και πειραματικά γυμνάσια

Κοινοποιούμε εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την εισαγωγή των μαθητών στα πρότυπα και πειραματικά γυμνάσια. Σας ενημερώνουμε ότι στην Ημαθία δεν  υπάρχει πρότυπο γυμνάσιο. Στην Κεντρική Μακεδονία υπάρχουν τα παρακάτω 

Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ ΝΙΚΗΣΓΥΜΝΑΣΙΟΠΡΟΤΥΠΟ19010042ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ52
Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ ΝΙΚΗΣΓΥΜΝΑΣΙΟΠΡΟΤΥΠΟ19010501ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ48
Δ.Ε. ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣΓΥΜΝΑΣΙΟΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ1915018ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ52
Δ.Ε. ΚΙΛΚΙΣΓΥΜΝΑΣΙΟΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ26010202ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΛΚΙΣ100
ΕΞΕ-32385-2024-Υποβολή-αιτήσεων-για-την-εισαγωγή-μαθητών-στα-Πρότυπα-και-Πειραματικά-σχολεία-για-το-σχ.-έτος-2024-25

Εκπαιδευτική δράση: <<Το τείχος>>

Στο πλαίσιο των δράσεων που γίνονται στο σχολείο μας για τη συμπερίληψη και την αποδοχή της διαφορετικότητας, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2024 έγινε και συνεχίζεται μια δράση που αφορά όλες τις τάξεις του σχολείου, η οποία βασίζεται στο βιβλίο του Μακρί Τζανκάρλο “Το τείχος” από την εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης κ. Δελαβερίδου Μαρία. Η δράση αυτή περιλαμβάνει ανάγνωση του βιβλίου, δραματοποίηση με τη συμμετοχή των παιδιών, συζήτηση απόψεων και προβληματισμών που προέκυψαν από την παραπάνω δράση, καθώς και δημιουργία ενός μεγάλου πίνακα ζωγραφικής που θα γίνει με τη σύμπραξη όλων των μαθητών του σχολείου και θα αφορά τη διαφορετικότητα. Η παραπάνω δράση αποτελεί και μέρος του Σχεδίου δράσης που έχει ως θέμα τη σχέση μεταξύ μαθητών -μαθητριών.

Επίσκεψη στο Μr Tony’s Donuts

Οι μαθητές των τμημάτων του Α1, Α2 και Β1 επισκέφθηκαν το εργαστήριο ζαχαροπλαστικής Mr Tony’s Donunts. Παρακολούθησαν όλα τα στάδια παρασκευής των υπέροχων γλυκισμάτων της μονάδας και έδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό και ενδιαφέρον για τον τρόπο λειτουργίας των μηχανημάτων. Στο τέλος όλοι μας απολαύσαμε από ένα γευστικό donut προσφορά της επιχείρησης! Τους ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη φιλοξενία!

Μουσικά χούλα χουπ

Είμαστε ενωμένοι σαν ομάδα; Σκεφτόμαστε τον διπλανό μας; Αγκαλιάζουμε όποιον έχει ανάγκη; Τα μουσικά χούλα χουπ (παραλλαγή των μουσικών καρεκλών) ήρθαν για να μας διδάξουν πώς μπορούμε να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση και το αίσθημα αλληλεγγύης σε κάποιον που βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Κάθε χούλα χουπ είναι το “σπίτι” κάποιου μαθητή που ξαφνικά το χάνει. Ποιος θα προσφέρει στέγη στο συμμαθητή του; Μπαίνω στη θέση του άλλου; Στόχος η σύνδεση των μελών της τάξης και η ενδυνάμωση των μεταξύ τους σχέσεων. Η δράση θα επεκταθεί και σε άλλες τάξεις της σχολικής μονάδας. Την αρχή έκανε το Α2 με την ευχή να “παρασύρει” και άλλους!!!

ΓΕΛΟΔΕΝΤΡΟ

Πόσο συχνά χαμογελάμε; Έγινε κάτι όμορφο σήμερα που μας έκανε να χαμογελάσουμε; Μπορούμε να μοιράσουμε χαμόγελο σε κάποιον που νιώθει λυπημένος; Οι μαθητές του Α2 αποφάσισαν να “κεράσουν” χαμόγελα σε όλους τους συμμαθητές τους και έφτιαξαν το γελόδεντρο (αφορμή από την αντίστοιχη δράση του εκπ/κού Μ.Μάζαρη). Ζωγράφισαν χαμόγελα, έγραψαν τι τους κάνει να νιώθουν χαρά και άπλωσαν το γέλιο και τη θετική τους ενέργεια και εκτός τάξης με την ευχή να μη λείψει  ποτέ το χαμόγελο από τα χείλη μας!!!