Πραγματοποίηση Εκδήλωσης

IMG 1Την Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016 στις 6μμ, στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου, ο Σύλλογος Διδασκόντων του 8ου   12/θ Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων πρ
αγματοποίησε εκδήλωση με θέμα:

1.«Η αυλή του σχολείου με φοβίζει: κρούσματα επιθετικότητας και σχολικός εκφοβισμός στην ζωή των παιδιών». με ομιλήτρια την κ. Αναγνώστου Ειρήνη, Σχολική Ψυχολόγο και Αναπληρώτρια Προϊστάμενη ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ημαθίας.

  1. «Διαδικτυακός Εκφοβισμός ? προστασία στο διαδίκτυο», με ομιλητή τον κ. Τολιόπουλο Αντώνιο, Καθηγητή Πληροφορικής (ΠΕ19).

Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων για την 6η Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί ως Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με σκοπό την κινητοποίηση των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε μια  προσπάθεια αποτροπής φαινομένων βίας στα σχολεία.

Η κ. Αναγνώστου αρχικά στην εισήγηση της, αναφέρθηκε στη διαδικασία και το αποτέλεσμα της ένταξης και ενσωμάτωσης του ατόμου σε ένα κοινωνικό σύνολο, τη θέση του μέσα στο σύνολο και την κοινωνική του ταυτότητα. Μίλησε για τα συναισθήματα της παιδικής ηλικίας, τις συνέπειες αλλά και τις σχέσεις που αναπτύσσονται με τους φίλους, τους συμμαθητές και τα αδέλφια τους καθώς και τις αρχές που τις διέπουν. Προχώρησε στη διάκριση ανάμεσα σε φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού  και  επιθετικότητας και αναφέρθηκε σε πρακτικές αντιμετώπισης τόσο από τη σχολική κοινότητα αλλά και από την οικογένεια. Τόνισε επίσης τη σημασία της συνεργασίας γονέων και εκπαιδευτικών.

Στην συνέχεια, ο κ Τολιόπουλος Αντώνης, αναφέρθηκε στονIMG 2 Ηλεκτρονικό Σχολικό Εκφοβισμό. Στην παρουσίαση του ανέφερε τι είναι ο Ηλεκτρονικός Σχολικός Εκφοβισμός, τι περιλαμβάνει, πως εκδηλώνεται, ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ατόμων που δρουν έτσι και ποιες είναι οι συνέπειες για όσους εμπλέκονται. Αναφέ

ρθηκε στους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου όταν εμφανίζεται (εντοπισμός και αντιμετώπιση) και έδωσε έμφαση στην πρόληψη. Τόνισε ιδιαίτερα την αξία της ενημέρωσης εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με το θέμα.

Στη τέλος των εισηγήσεων ακολούθησε συζήτηση, όπου λύθηκαν οι απορίες και οι προβληματισμοί των παρευρισκομένων και δόθηκαν παράλληλα συμβουλές και πρακτικές τεχνικές.

Χελιδονίσματα

12CAM00491Την Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016,  οι μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας συνοδεία των εκπαιδευτικών τους,  κρατώντας το ομοίωμα της χελιδόνας και φορώντας λουλουδένια στεφάνια, τριγύρισαν την περιοχή του προμηθέα, αναγγέλλοντας στους κάτοικους της περιοχής, τον ερχομό της Άνοιξης. Ξεκίνησαν τραγουδώντας την «Χελιδόνα» από το χώρο του σχολείου, στην συνέχεια πήγαν στο νηπιαγωγείο, το 2ο Γυμνάσιο και την ευρύτερη περιοχή. Παντού τους υποδέχθηκαν με με χαρά και του τους πρόσφεραν συμβολικά κεράσματα.

Λίγα Λόγια έθιμο

Τα χελιδονίσματα είναι ένα πανάρχαιο έθιμο, που διατηρείται ζωντανό μέχρι σήμερα από τους μικρούς μαθητές των σχολείων. Οι Λαογράφοι τα συνδέουν με τα Αρχαία χελιδονίσματα. Το τραγούδι, μάλιστα, ξεκινάει με τον ίδιο στίχο: «Ήρθε ήρθε χελιδόνα ή Χελιδόνα έρχεται»

Το έθιμο πέρασε στους Βυζαντινούς χρόνους, διασώθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, όπως περιγράφει Το πρωί της 1ης Μαρτίου ή της 21ης Μαρτίου μία και είναι η επίσημη πρώτη της Άνοιξης

Την ημέρα αυτή τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια),κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα της χελιδόνας πλημμυρίζουν τους δρόμους τραγουδώντας τη χελιδόνα «

Ήδη από την αρχαιότητα τα παιδιά γιόρταζαν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό των χελιδονιών ?ε τα «χελιδονίσ?ατα». Κρατώντας το ομοίωμα ενός χελιδονιού, τριγυρνούσαν στην πόλη και τραγουδώντας τη «χελιδόνα», ζητούσαν φιλέματα. Το έθιμο της «χελιδόνας» συνεχίζεται σε πολλές περιοχές τη Ελλάδας.

Επίδοση βαθμολογίας Β΄ τριμήνου

baumoi-231x300

Η βαθμολογία του Β? τριμήνου για τις τάξεις Γ, Δ, Ε και ΣΤ΄ θα δοθεί την Τετάρτη 23/03/2016 από τις 12:40. Τις ίδιες ώρες μπορούν να προσέρχονται και οι γονείς/κηδεμόνες των τάξεων Α΄ & Β΄, για τις
οποίες δεν προβλέπεται βαθμολογική αξιολόγηση των μαθητών, προκειμένου να ενημερωθούν περιγραφικά για την επίδοση των παιδιών/κηδεμονευομένων τους.

Την ημέρα αυτή το ολοήμερο τμήμα του σχολείου θα λειτουργήσει κανονικά.

Πρόσκληση σε ενημερωτική συνάντηση ? συζήτηση

Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

8ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Βέροιας

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 8ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σας προσκαλούμε την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016 και ώρα 18:00, στο χώρο του σχολείου, σε ενημερωτική συνάντηση ? συζήτηση για την «πρόληψη της σχολικής βίας ? εκφοβισμού» με ομιλητές τους:

  • Ειρήνη Αναγνώστου – Κελεπούρη, Ph.D., Σχ Ψυχολόγο Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Ημαθίας με θέμα: «Η αυλή του σχολείου με φοβίζει: κρούσματα επιθετικότητας και σχολικός εκφοβισμός στην ζωή των παιδιών».
  • Τολιόπουλο Αντώνιο, Καθηγητή Πληροφορικής, με θέμα: «Διαδικτυακός Εκφοβισμός ? προστασία στο διαδίκτυο».

Με τη λήξη των εισηγήσεων θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση

Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού εκφοβισμού

Μη σωπαίνεις ?Μίλα

Σsiteτα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος αγωγής υγείας στον τομέα Ψυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις, με τίτλο «Ένας εσύ, άλλος εγώ, μια ομάδα μαζί !»,από τους μαθητές-τριες του Ε1 τμήματος σε συνεργασία με το ειδικό σχολείο με υπεύθυνους Μέλιο Λαζόπουλο(δάσκαλο), Μιχαηλίδου Σταυρούλα (γυμνάστρια), Οικονομίδου Έφη (Κοινωνική Λειτουργό), Ζιακάκη Μαρία (Ψυχολόγο),  για την Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού εκφοβισμού την Παρασκευή 11 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε κοινή δράση , ευαισθητοποίησης των μαθητών στο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, με την συμβολή του Κέντρου Πρόληψης Πρόσβαση και την Κοινωνική Λειτουργό κ. Σέβη Γεωργιάδου.

Μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων παίξιμο ρόλων οι μαθητές όρισαν το τι είναι επιθετικότητα, τι είναι εκφοβισμός, μορφές εκφοβισμού πως εκδηλώνεται, τι σημαίνει ο όρος Bullying, πως μοιάζει το θύμα και ποιοι γίνονται θύματα, ποιος μπορεί να γίνει θύτης. Κατανόησαν πως είναι ευθύνη όλων μας οι αντιμετώπιση του  Bullying και πως είναι υποχρέωση μας να μιλάμε, να ενημερώνουμε όταν βλέπουμε ένα παιδι να θυματοποιήτε

 

Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, Μήνυμα του Υπουργού ΥΠ.Π.Ε.Θ

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη,

για την 6η Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού με στόχο την πρόληψη του φαινομένου, την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την υιοθέτηση ενός κώδικα μη βίαιης επικοινωνίας και επίλυσης των προβλημάτων στις διαπροσωπικές, ενδοσχολικές και κοινωνικές σχέσεις. Ένα ασφαλές και δημοκρατικό σχολείο αποτελεί δείκτη πολιτισμού, προόδου και αλληλεγγύης. Τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να ζουν σε ειρηνικό και ασφαλές περιβάλλον, να μην αισθάνονται κάθε είδους  απειλή.

Στα πλαίσια αυτής της πρόκλησης-πρόσκλησης το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων εκπονεί εκπαιδευτικά προγράμματα, βιωματικές δράσεις που στοχεύουν τόσο στην ειρηνική επίλυση των διαφορών, στην αλληλοκατανόηση, στην αποδοχή του άλλου, του διαφορετικού, στην εξάλειψη των προκαταλήψεων , της ρητορικής του μίσους, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού όσο και στην αντιμετώπιση των φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού μέσα από την ανάληψη θετικών συλλογικών δράσεων από τη σχολική κοινότητα

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις αιτίες όσο και τις συνέπειες της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και στη μαθησιακή του πορεία, καθώς επίσης και την αναγκαιότητα της έγκαιρης πρόληψης του φαινομένου, έχει υιοθετήσει μια κεντρική-εθνική πολιτική ενημέρωσης, κατάρτισης και παρέμβασης με ομάδες-στόχους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τη κοινωνία. Έως σήμερα, περίπου 12.000 εκπαιδευτικοί σε όλη την επικράτεια επιμορφώθηκαν στη διαχείριση και αντιμετώπιση των περιστατικών Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού, εκπονήθηκε ένα πλήρες, επιστημονικά έγκυρο και επικαιροποιημένο υλικό για εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, το οποίο είναι προσβάσιμο από κάθε ενδιαφερόμενο, και υλοποιήθηκαν πολλές δράσεις και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης στα σχολεία της χώρας μας.

Σήμερα, η ελληνική κοινωνία και τα σχολεία μας καλούνται να ανταποκριθούν στις σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές προκλήσεις. Οι μαθητές μας και η εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της καλείται να πραγματώσει τις ανθρωπιστικές αξίες, να προστατεύσει τα  δικαιώματα των παιδιών και να καλλιεργήσει το δημοκρατικό φρόνημα . Προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση, το Υπουργείο Παιδείας παρεμβαίνει για την πρόληψη κάθε μορφής Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού, μέσα από την τεκμηριωμένη γνώση, την επιστημονική καθοδήγηση και την επέκταση των δράσεων επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης.

Στόχος μας είναι η κινητοποίηση, η συνεργασία και η εμπλοκή όλων των θεσμικών φορέων και των πολιτών στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου για ένα ασφαλές, ειρηνικό και δημοκρατικό σχολείο.

                                                                             Ο Υπουργός Παιδείας,

                                                                                Έρευνας και Θρησκευμάτων

                                         Νίκος Φίλης

Eνημέρωση για Eξετάσεις Eλληνομάθειας

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΌ ΔΕΛΤΊΟ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ

του άρθρου 14 παρ. 10 του Ν.1566/85 (ΦΕΚ 167 τ. Α΄)

για εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης

 

  1. Οι εξετάσεις για την πιστοποίηση της πλήρους και άνετης χρήσης της ελληνικής γλώσσας για τους πτυχιούχους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του εξωτερικού διενεργούνται δύο (2) φορές το χρόνο κατά τους μήνες Μάρτιο και Σεπτέμβριο (η ακριβής ημερομηνία ορίζεται από την ίδια την επιτροπή)
  2. Η παραπάνω βεβαίωση θεωρείται απαραίτητη για όσους κατέχουν πτυχίο της αλλοδαπής και στερούνται απολυτηρίου Ελληνικού Λυκείου ή εξαταξίου Γυμνασίου προκειμένου να διοριστούν στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση.


3. Η ύλη στην οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι είναι:

i) Αρχαία Ελληνική Ιστορία, Βυζαντινή Ιστορία και Νεότερη Ελληνική Ιστορία (προτείνονται τα σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας Α΄ Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου)

ii) Γλώσσα- Έκφραση Έκθεση (προτείνεται το σχολικό εγχειρίδιο της έκθεσης της Α΄ Λυκείου)

  1. Για να συμμετάσχει κάποιος στις εξετάσεις πρέπει να υποβάλει αίτηση προς το Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και συγκεκριμένα προς τη Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Β/μιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Α΄ (Α. Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι), στην οποία πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς το ονοματεπώνυμο του υποψηφίου, το πατρώνυμό του, η ειδικότητά του, η διεύθυνση κατοικίας του, ο ταχυδρομικός κώδικας της περιοχής που διαμένει, ο αριθμός τηλεφώνου και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ο υποψήφιος μπορεί να υποβάλει αίτηση α) για τις εξετάσεις του Μαρτίου μέχρι τις 31 Ιανουαρίου και β) για τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου μέχρι τις 31 Ιουλίου.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από:

α) σύντομο βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου,

β) φωτοαντίγραφο των δύο όψεων της αστυνομικής του ταυτότητας και

γ) παράβολο 50? από δημόσιο ταμείο.

Στην περίπτωση αλλοδαπού υποψηφίου θα πρέπει να επισυνάπτεται φωτοαντίγραφο του διαβατηρίου με ισχυρή θεώρηση εισόδου ή της άδειας διαμονής ή εργασίας ή φωτοαντίγραφο βεβαίωσης ότι έχει καταθέσει εμπρόθεσμα τα δικαιολογητικά του για την έκδοση άδειας διαμονής ή εργασίας.

  1. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποστέλλει γραπτώς έγγραφο με το οποίο ενημερώνει όσους έχουν υποβάλει αίτηση για την ημερομηνία και τον τόπο διεξαγωγής των εξετάσεων (σε κάθε μάθημα η εξέταση είναι γραπτή και προφορική).
  2. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Β/μιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Α΄ (τηλέφωνα: 210-3442395 και 210-344 3417).

Αποκριάτικη εκδήλωση Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
8ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ

Αγαπητοί γονείς,

Ο Σύλλογος γονέων θα διοργανώσει την αποκριάτικη γιορτή στο προαύλιο του Σχολείου την Κυριακή 06 Μαρτίου 2016 και ώρα 11:00.
Στα πλαίσια της γιορτής θα υπάρχει μπουφές με εδέσματα που θα προσφέρουν οι γονείς καθώς επίσης και ψησταριά όπου θα διοργανωθεί το απαραίτητο ψήσιμο με ευθύνη του ΔΣ του Συλλόγου.
Επίσης θα υπάρχει μικροφωνική και πλούσιο μουσικό πρόγραμμα.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι θα πραγματοποιηθεί και λαχειοφόρος αγορά με όμορφα και χρήσιμα δώρα. Η τιμή του λαχνού θα είναι 1,00 ? .
Η παρουσία σας θεωρείται απαραίτητη για να ζεστάνουμε τις καρδιές μας.

Με τιμή το ΔΣ του Συλλόγου

Παιχνίδι και μαθηματικά

images  Θέματα & λύσεις 10ου Διαγωνισμού «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της Ελληνικής     Μαθηματικής Εταιρείας
Τα θέματα του 10ου Μαθητικού Διαγωνισμού «Παιχνίδι και Μαθηματικά» του περιοδικού «ο μικρός Ευκλείδης». για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄,  στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές του σχολείου μας είναι τα ακόλουθα:
Θέματα Ε΄ Τάξης ? Λύσεις Ε΄ τάξης
Θέματα ΣΤ΄ Τάξης ? Λύσεις ΣΤ΄τάξης

 

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, για τους Πρόσφυγες

ΚmainlogoΑΝΕΝΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΦΗΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ, ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΑΓΚΑΛΙΑ!

 

Το δράμα της προσφυγιάς δεν έπαψε ποτέ να επαναλαμβάνεται. Μόνο τα πρόσωπα αλλάζουν ? κι οι διαδρομές που γίνονται ακόμη πιο μαρτυρικές. Το 1922, ήταν το 1,5 εκατομμύριο οι Έλληνες της Μικράς Ασίας που πήραν το δρόμο της προσφυγιάς, διωγμένοι από τις πατρογονικές τους εστίες όπου διέπρεπαν και ευδοκιμούσαν επί αιώνες.

Σήμερα, είναι οι Σύριοι ?και όχι μόνο? πρόσφυγες, θύματα ενός αδυσώπητου, παράλογου πολέμου όπου διακυβεύονται τεράστια γεωπολιτικά συμφέροντα, συμφέροντα που αδιαφορούν πλήρως για τη ζωή και τα δικαιώματα του ανθρώπου, ακόμη και για τα στοιχειώδη δικαιώματα των παιδιών. Παιδιών που έμειναν χωρίς σπίτι, χωρίς σχολείο, χωρίς γονείς ακόμη, αθώων παιδιών που θαλασσοπνίγονται σε μια απελπισμένη πορεία για ένα καλύτερο αύριο, που εναποθέτουν το παρόν και το μέλλον τους σε μια αβέβαιη φυγή, σε μια σύγχρονη Οδύσσεια των απεγνωσμένων και των αδικημένων.

Μπροστά σε αυτή την ανείπωτη, παράλογη τραγωδία, εμείς εδώ σε αυτόν τον τόπο που τόσο έχει υποφέρει και δοκιμαστεί από την προσφυγιά μες τους αιώνες, απλώνουμε και τα δυο μας χέρια στους συνανθρώπους μας που βρέθηκαν, δίχως οι ίδιοι να το θελήσουν, στην ανάγκη μας. Απλώνουμε τα χέρια μας και αγκαλιάζουμε τα παιδιά που μας έρχονται από μακριά, για να μπορέσουν να επιβιώσουν πρώτα, και κατόπιν να βρουν ξανά την ηρεμία, τη φροντίδα και τη θαλπωρή που κάθε παιδί έχει τόσο ανάγκη. Εμείς, όλοι κι όλες στα σχολεία μας ?νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές, γονείς και κάθε εμπλεκόμενος στην εκπαιδευτική διαδικασία? δίνουμε το σύνθημα: ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΦΗΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ!

Συγκεντρώνουμε ό,τι μπορούμε, τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης, ρουχισμό κι ό,τι άλλο χρειάζεται για μια στοιχειωδώς αξιοπρεπή, ανθρώπινη καθημερινότητα.

Τα παιδιά για τα παιδιά, οι άνθρωποι για τον άνθρωπο.

Με αυτές τις σκέψεις και σε αυτή την τόσο πιεστική και κρίσιμη συγκυρία, καλούμε τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων, τις δομές αλληλεγγύης, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Εκκλησία, να συντονίσουν τη δράση τους και να προσφέρουν απλόχερα τη βοήθεια και την αλληλεγγύη που είναι τόσο αναγκαίες για τους πρόσφυγες. Τον δρόμο τον δείχνουν οι μαθητές από πολλά σχολεία της Ελλάδας που επισκέπτονται τους καταυλισμούς των προσφύγων και προσφέρουν ακόμη και το καθημερινό τους κολατσιό για να τραφούν τα πεινασμένα παιδιά.

Σε κάθε σχολείο λοιπόν, σε κάθε γειτονιά, όλη η Ελλάδα μια ανοιχτή αγκαλιά, για να κάνουμε πράξη τα λόγια του ποιητή: «ΜΟΙΡΑ ΤΩΝ ΑΘΩΩΝ, ΕΙΣΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ Η ΜΟΙΡΑ».

                                      Ο Υπουργός Παιδείας,

                                                                                Έρευνας και Θρησκευμάτων

                                      Νίκος Φίλης